Поради ремонтни дейности от близо 5 месеца на ЖП Гара Свиленград е спряно захранването на стрелките, които свързват отделните коловози на ЖП линията, а стрелочници и кантонери са принудени ръчно да местят всяка една стрелка. Топузите, с помощта на които се преместват стрелките са тежки, а измежду стрелочниците има и жени. Зимните условия също изиграват лоша шега за всички, които работят по ЖП линията, защото падналият сняг затрупва стрелките и те трябва да бъдат почиствани на ръка, често стрелките замръзват и трябва да бъдат размразявани, ръцете на стрелочниците често се залепят по замръзналото желязо, а влаковете имат точно определено време за маневриране. Днес на “Пост-1” е младият, но опитен “пост-стрелочник” Венелин Димитров. Той е принуден да разчиства снега с помощта на колеги, да мести тежките стрелки по няколко пъти само за една пълна маневра на товарния влак и да се справя със замръзналите стрелки. Всичко се извършва при минусови температури и леден вятър. Стари жепейци разказват, че близо 30-40 години не се е налагало ръчно местене на стрелките, които са разположени по цялото трасе на ЖП гарата, защото са автоматизирани. Ремонтите са наложителни и се правят с цел ЖП Гара Свиленград да придобие нов облик, с което ще разшири своята площ с изцяло нова ЖП линия, а всичко ще бъде на нивото на съвременните технологии.
Photo by:Hristo Rusev/Impact Press Group/ - http://www.impactpressgroup.org/
в-к"Старият мост" - www.stmost.info
ALL RIGHTS RESERVED!!!
nice pictures, I love the railway, but was only once on Bulgarian train
ОтговорИзтриване